+31 (0)13 523 11 50
info@mobion.nl

'BackWERK vraagt om markante locaties’

Datum
19-05-2019

‘BackWERK vraagt om markante locaties’

In 2001 in Duitsland begonnen, is het inmiddels Zwitserse BackWERK uitgegroeid tot meer dan 350 locaties. Ook in Nederland gaat het hard. In Tilburg opende het ‘selfservice foodconcept’ onlangs zijn 22e filiaal. “We hebben gewoon de beste value for money-propositie in de daghoreca.”

 backWERK def 10

 

Die 22e vestiging opende BackWERK in een bijzonder pand in de Heuvelstraat in Tilburg waar Mobion, samen met partners, de trotse eigenaar van is. Twee winkelruimten in een hoekpand werden geheel gerenoveerd en getransformeerd tot één grote unit van zo’n 200 vierkante meter. “Ideaal voor BackWERK”, aldus Dick de Vilder, managing director voor Nederland. “Ons concept komt beter tot z’n recht in een karakteristiek pand. Dat hoeft niet altijd een oud pand te zijn, als het maar een markante locatie is.” In Tilburg geldt beide. 

Mokken

BackWERK behoort tot de rising stars onder de daghoreca. Naast koffie, broodjes en sappen, vinden ook de bakkerijproducten grif aftrek onder het Nederlands publiek. Onderscheidend element: vers. De Vilder: “Dat claimen natuurlijk veel zaken, maar bij ons is vers nog écht vers. We bakken zelf onze kip en bacon, hebben huisgemaakte tonijnsalade en bereiden zelf onze sauzen. Niks geen diepvries en dan ook nog zo veel mogelijk biologisch of duurzaam ingekocht. En onze 100 procent fairtrade arabica-koffie serveren we in mokken. Ik durf de stelling wel aan dat wij gewoon de beste value for money-propositie hebben in de daghoreca.” 

Details

De Vilder, met een achtergrond bij Yum! Brands (van onder andere KFC), nam vijf jaar geleden de keten in Nederland onder zijn hoede en voerde in de loop der tijd een aardige modernisering van het assortiment door. “De basis van het concept was goed, maar het moest verser en origineler.” Hij kreeg daarbij de ruimte van het van oorsprong Duitse moederbedrijf. “Je zou denken dat Duitsers, Nederlanders en Zwitsers wel aardig op één lijn zitten wat voedsel betreft. In grote lijnen klopt dat ook wel, maar bij vrijwel elke categorie zijn de details toch weer anders. Duitsers hebben bijvoorbeeld weinig op met vegetarisch, maar wel weer met veganistisch. In Nederland is dat andersom. Het zijn dat soort inzichten en details die uiteindelijk wel het succes van je merk bepalen.” 

Idealen

“Bij deze vestiging van BackWERK konden we twee van onze idealen verwezenlijken: mooi vastgoed koesteren en een topconcept een goed thuis bieden”, licht Gard Stals, directeur Vastgoed Mobion Group, de samenwerking toe. “We creëren locaties om trots op te zijn. Plekken waar het goed toeven is. Voor ons heeft vastgoed toegevoegde waarde als het bijdraagt aan de leefbaarheid of schoonheid van de omgeving. Daarom investeren we graag in panden die zich onderscheiden door hun bijzondere ligging, maatschappelijke relevantie of historische betekenis. Samen met onze procespartners, maar bovenal met onze huurders en eindgebruikers, voegen we waarde toe. En – zoals het echte Brabanders betaamt – vieren we graag samen de successen.”

backWERK def 11

backWERK binnen3

backWERK binnen 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kom in contact

Samen werken aan vastgoed

Interesse in een samenwerking? Neem contact op en we verwelkomen u graag bij de Mobion Group-familie.